Translate

петак, 21. новембар 2014.

Krofne sa džemom od šljiva

Kad se spomenu krofne mene one asociraju na slatkiš koji je moja nana meni spremala .Kao mala volela sam da pomažem nani u njihovoj pripremi tako što bi se popela na stoličicu i čašom vadila krugove.Mojoj nani je to bila velika pomoć jer pored puno posla na selu morala je još i da se bakće sa mojim željama tako da i kao maloj zadavala mi je zadatke i učila kako se šta sprema.Naravno kako sam rasla tako sam i mnogo toga zaboravljala ali vremenom od kada kuvam polako se prisećam raznih starinskih jela koja sam probala samo kod nje i od tada nigde više.Tako i ove krofne , za koji svaka domaćica ima svoj recept i način spremanja, posle dužeg vremena su došle na red da se naprave . A kolika je bila moja želja za njim vidi se i po slikama jer mi nije bilo teško da ih u deset sati uveče zamesim i spremim.
Sastojci :

2 jaja 1 šolja od bele kafe mleka 1 šolja od bele kafe vode 1 sveži kvasac pola male kašike soli 4 kašike šećera 7 kašika ulja brašno po potrebi
Rastopiti kvasac sa malo mlakog mleka.U dublju posudu sastaviti jaja , šećer i so pa mutiti viljuškom da se sastojci dobro umute.Potom dodati otopljeni kvasac , ulje , mlako mleko , vodu i brašna koliko da se dobije srednje tvrdo testo .Sve to se muti viljuškom malo duže kako bi testo bilo vazdušasto i puno mehurića.Kada se to postigne preklopiti testo krpom i ostaviti na toplom da naraste.Naraslo testo preručiti na radnu površinu i ne puno premešavati ,da bi ostalo vazdušasto ,rastanjiti oklagijom i vatiti okruglom modlom ili većom čašom krugove.Preklopiti ih krpom da se ne suše dok se ulje ne ugreje.Zagrejati ulje do ključanja i polako spuštati krofne i pržiti ih dok ne porumene sa obe strane.Vaditi krofne pa namazati ili ih puniti džemom od šljiva ili po želji posuti šećerom u prahu .

Нема коментара:

Постави коментар