Translate

петак, 24. јануар 2014.

Čupava pita

Dosta dugo je ovaj recept bio na '' čekanju ''.Uvek je neki drugi recept bio preči i mogu reći primamljiviji.Činilo mi se da je ovaj kolač po čitanju bio malo preprostog ukusa i zbog toga nikako da mu naiđe vreme za spremanje.Možda mi je sve to tako delovalo dok ga nisam napravila jer je to jedan starinski kolač koji su pravile naše majke , tetke , bake....Ja sam ovaj recept našla u svesci moje svekrve u kojoj se mogu naći samo  ovakvi kolačići.Na moje veliko oduševljenje kolač ne da nije prostog ukusa nego je bogatog i sočnog i nadmašio je sva moja očekivanja.U ova moderna vremena kada se spremaju i cene samo kremasti kolači treba po nekad zaviriti u recepte naših staramajki i upustiti se u spremanju slatkiša koji su se služili za raznorazna svečana dešavanja i koji nimalo nisu bezukusni.




Sastojci za testo  :

4 žumanca
3 kašike masti
1 kafena šoljica mleka
1 kesica praška za pecivo
brašno po potrebi

Fil :

4 belanca
300 gr šećera
3 kašike marmelade od kajsije
150 gr seckanih oraha

U dublju posudu sastaviti žumanca i mast pa penasto umutiti.Dodati prašak za pecivo , mleko i brašno dok se ne dobije malo tvrđe testo.Kada je testo dobro umešeno podeliti ga na dva jednaka dela .Jedan deo testa rastanjiti i staviti u podmazani pleh .
Belanca i šećer penasto umutiti dodati orahe i marmeladu pa sipati preko testa .Drugi deo testa narendati na krupno rende i naneti preko fila.
Rernu uključiti na 200 stepeni i peći kolač dok kora ne dobije braonkastu boju i ivice ne počnu da se odvajaju od pleha.
Pečeni kolač ohladiti pa tek onda seći na kocke.




Нема коментара:

Постави коментар